קידום ממומן PPC
מה זה קידום ממומן?
קידום ממומן (PPC (Pay Per Click הנה שיטת קידום פופולרית המבוססת על הקלקות ואינטראקציות. מדובר במסע פרסום ברשת בעזרת מודעות/באנרים שמטרתם לחשוף מוצר/שירות לכמה שיותר גולשים אשר יבצעו את הפעולות הרצויות לעסק (כגון השארת פרטים/ביצוע רכישות וכו') במילים אחרות – המרות. שיטת התשלום מבוססת על הקלקות ואינטראקציות ומשתנה ממודל למודל (כגון CPC תשלום לפי קליק, CPM תשלום לפי אלף צפיות וכו'). בשונה מקידום אורגני קידום ממומן PPC מבוסס על תוכן ממומן, כאן התוצאות הן מיידיות וקצרות טווח.
בשיטה זו קיים סימון לכך שהקמפיין הינו בתשלום, כך למעשה ניתן להבדיל בין קידום אורגני לקידום ממומן. לדוג': בגוגל ניתן לראות שהתוצאות הראשונות ברשת החיפוש הן תוצאות ממומנות (פרסום בגוגל אדוורס) וזאת ע"י הסימון AD ליד המודעה. בפייסבוק ניתן לראות זאת ע"י המילה "ממומן" או "sponsored" ליד המודעה/באנר.
קידום ממומן מבוסס על 2 אסטרטגיות: PUSH ו- PULL
אסטרטגיית PUSH הינה אסטרטגיה המבוססת על מסרים שיווקיים המוצגים לגולש ללא קשר ישיר לפעילות אותה ביצע כדוגמת באנרים פופ אפים וכו'. שמה של אסטרטגיה זו נגזר מהמילה "דחיפה" כלומר, דחיפת מוצר/שירות ללקוח מבלי שהוא חיפש אותו באופן ישיר. המשווק בוחר מתי, איך ובאילו פלטפורמות להשתמש כאשר מטרתו העיקרית היא להגיע לקהל יעד ממוקד ורלוונטי שאכן התעניין במוצר/בשירות. שיטה זו נתפסת כיעילה מאוד לעסקים שמטרתם היא יצירת מודעות, מעורבות וטראפיק.
פרסום ברשתות החברתיות, GDN וכו' מתבסס על שיטה זו ונחשב כאפקטיבי ביותר לייצור קהלים רלוונטים וממוקדים ולייצור המרות.
אסטרטגיית PULL לעומת זאת מבוססת על חיפושו של הגולש. באסטרטגיה זו אנו מקבלים את הגולש "בשל" יותר לרכישה, הרי הוא זה שחיפש מידע אודות המוצר/השירות בעצמו. כאן, בשונה מאסטרטגיית PUSH מטרת המפרסם היא למקד את המסר בדיוק איפה שהקהל הרלוונטי.
פרסום בגוגל ADWORDS מתבסס על שיטה זו ונחשב כיעיל במיוחד לייצור תוצאות, והגדלת נפח המרות – בשיטה זו גוגל תופס את הגולש בעודו "חם".
אצלנו ב-WDM נעשה שימוש חכם ב-2 האסטרטגיות בפלטפורמות המובילות בתחו